jakie są ograniczenia w kampanii google adwords

Najczęstsze ograniczenia w kampaniach i reklamach Google Ads czyli czego nie wolno reklamować

Regulamin Google Ads jest dość długi, posiada wiele zasad, którymi powinniśmy się kierować przy prowadzeniu kampanii. Wśród tych zasad jest również lista branż zakazanych do reklamowania lub takich, w których są pewne ograniczenia i wyłączenia. Tą listę możesz sprawdzić tutaj: Zasady reklamowe Google Ads

Lista ta jednak nie wyczerpuje wszystkich sytuacji a końcowa decyzja odnośnie akceptacji lub odrzucenia reklamy zawsze należy do Google (cytując regulamin z września 2017 roku: “Google może w każdej chwili odrzucić daną reklamę w każdym czasie z podaniem przyczyny jak i bez podania powodu odrzucenia”).

Lista zakazanych/ograniczonych w reklamowaniu branż w Google Ads (dawniej Adwords):

  • narkotyki i inne używki,
  • materiały pirotechniczne (można reklamować wyłącznie pokazy fajerwerków),
  • leki, produkty i usługi medyczne (tutaj obowiązują specjalne zasady reklamy),
    • zakaz promowania leków na receptę (można promować tylko suplementy diety i leki bez recepty, tzw. OTC)
    • zakaz promowania środków antykoncepcyjnych oraz środków do planowania rodziny (jakkolwiek regulujących płodność)
    • zakaz promowania leków z konkretnymi substancjami czynnymi (m.in. środki odurzające, środki psychotropowe, niektóre leki bez recepty, sterydy, środki na odchudzanie). Nawet jeśli dany lek jest w legalnym obrocie w danym kraju, ale posiada choć minimalną dawkę substancji wyszczególnionej na liście substancji, nie może być reklamoway w Google Ads (np. leki na erekcję zawierające syldenafil czyli popularna Viagra, Maxon Active, Mensil czy Maxigra Go). Lista zastrzeżonych składników i substancji czynnych.
    • medycyna estetyczna (operacje plastyczne, botoks czy kwas hialuronowy są na cenzurowanym w Google)
  • podróbki produktów,
  • podróbki dokumentów,
  • pisanie prac dyplomowych, magisterskich, inżynierskich, zaliczeniowych itp.,
  • strony zawierających szkodliwe oprogramowanie, wirusy, trojany itp. (po wykryciu takiej sytuacji reklamy są zawieszane),
  • produkty alkoholowe (piwo, wódka, wino itp.),
  • hazard (kasyna, zakłady bukmacherskie, poker online itp.),
  • branża erotyczna (serwisy seks-randkowe, pornografia, niektóre sklepy erotyczne),
  • broń, amunicja,
  • hacking, łamanie zabezpieczeń itp.,
  • strony promujące wulgarny język, rasizm, nienawiść, dyskryminację, przemoc,
  • strony pokazujące drastyczne obrazy (np. wypadki samochodowe, sceny zbrodni, samobójstwa, samookaleczenia itp.),
  • stron zbierających dane wrażliwe (np. numer PESEL) bez wyraźnych potrzeb lub uzasadnienia, wyłudzające informacje czy podszywające się pod instytucje finansowe (phishing),
  • reklamy polityczne (kandydatów, partii politycznych) muszą odbywać się z poszanowaniem prawa danego kraju (w tym ciszy wyborczej).

 

Jeśli Twoja firma należy do którejś z tych branż – nic straconego! Zamiast kampanii Google Ads, można skorzystać z ruchu organicznego (czyli pozycjonowania strony) czy skorzystać z kampanii RTB (ale tutaj też są ograniczenia, ale również i sztuczki jak te ograniczenia obejść). Jeśli masz “problematyczną” branżę, napisz do nas – przedstawimy Ci alternatywy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *