Najczęstsze ograniczenia w kampaniach i reklamach Google Ads czyli czego nie wolno reklamowaćNajczęstsze ograniczenia w kampaniach i reklamach Google Ads czyli czego nie wolno reklamowaćNajczęstsze ograniczenia w kampaniach i reklamach Google Ads czyli czego nie wolno reklamowaćNajczęstsze ograniczenia w kampaniach i reklamach Google Ads czyli czego nie wolno reklamować
  • Nasze celeczyli jak pomagamy
  • Nasza oferta marketing od A do Z
  • O nas poznaj nas
  • Skontaktuj się z namipo ofertę
  • BlogPorady i aktualności
✕

Najczęstsze ograniczenia w kampaniach i reklamach Google Ads czyli czego nie wolno reklamować

jakie są ograniczenia w kampanii google adwords

Regulamin Google Ads jest dość długi, posiada wiele zasad, którymi powinniśmy się kierować przy prowadzeniu kampanii. Wśród tych zasad jest również lista branż zakazanych do reklamowania lub takich, w których są pewne ograniczenia i wyłączenia. Tą listę możesz sprawdzić tutaj: Zasady reklamowe Google Ads

Lista ta jednak nie wyczerpuje wszystkich sytuacji a końcowa decyzja odnośnie akceptacji lub odrzucenia reklamy zawsze należy do Google (cytując regulamin z września 2017 roku: „Google może w każdej chwili odrzucić daną reklamę w każdym czasie z podaniem przyczyny jak i bez podania powodu odrzucenia”).

Lista zakazanych/ograniczonych w reklamowaniu branż w Google Ads (dawniej Adwords):

  • narkotyki i inne używki,
  • materiały pirotechniczne (można reklamować wyłącznie pokazy fajerwerków),
  • leki, produkty i usługi medyczne (tutaj obowiązują specjalne zasady reklamy),
    • zakaz promowania leków na receptę (można promować tylko suplementy diety i leki bez recepty, tzw. OTC)
    • zakaz promowania środków antykoncepcyjnych oraz środków do planowania rodziny (jakkolwiek regulujących płodność)
    • zakaz promowania leków z konkretnymi substancjami czynnymi (m.in. środki odurzające, środki psychotropowe, niektóre leki bez recepty, sterydy, środki na odchudzanie). Nawet jeśli dany lek jest w legalnym obrocie w danym kraju, ale posiada choć minimalną dawkę substancji wyszczególnionej na liście substancji, nie może być reklamoway w Google Ads (np. leki na erekcję zawierające syldenafil czyli popularna Viagra, Maxon Active, Mensil czy Maxigra Go). Lista zastrzeżonych składników i substancji czynnych.
    • medycyna estetyczna (operacje plastyczne, botoks czy kwas hialuronowy są na cenzurowanym w Google)
  • podróbki produktów,
  • podróbki dokumentów,
  • pisanie prac dyplomowych, magisterskich, inżynierskich, zaliczeniowych itp.,
  • strony zawierających szkodliwe oprogramowanie, wirusy, trojany itp. (po wykryciu takiej sytuacji reklamy są zawieszane),
  • produkty alkoholowe (piwo, wódka, wino itp.),
  • hazard (kasyna, zakłady bukmacherskie, poker online itp.),
  • branża erotyczna (serwisy seks-randkowe, pornografia, niektóre sklepy erotyczne),
  • broń, amunicja,
  • hacking, łamanie zabezpieczeń itp.,
  • strony promujące wulgarny język, rasizm, nienawiść, dyskryminację, przemoc,
  • strony pokazujące drastyczne obrazy (np. wypadki samochodowe, sceny zbrodni, samobójstwa, samookaleczenia itp.),
  • stron zbierających dane wrażliwe (np. numer PESEL) bez wyraźnych potrzeb lub uzasadnienia, wyłudzające informacje czy podszywające się pod instytucje finansowe (phishing),
  • reklamy polityczne (kandydatów, partii politycznych) muszą odbywać się z poszanowaniem prawa danego kraju (w tym ciszy wyborczej).

 

Jeśli Twoja firma należy do którejś z tych branż – nic straconego! Zamiast kampanii Google Ads, można skorzystać z ruchu organicznego (czyli pozycjonowania strony) czy skorzystać z kampanii RTB (ale tutaj też są ograniczenia, ale również i sztuczki jak te ograniczenia obejść). Jeśli masz „problematyczną” branżę, napisz do nas – przedstawimy Ci alternatywy.

Powiązane wpisy

10 porad jak współpracować z agencją
29 marca 2022

10 rad jak skutecznie i efektywnie współpracować z agencją


Czytaj dalej
Sprzedaż na Amazon
7 marca 2021

Jak zacząć i ile kosztuje sprzedaż na Amazonie?


Czytaj dalej
Dashboard i najważniejsze miary e-commerce
6 marca 2021

Dashboard marketingowy dla właściciela/managera e-commerce czyli najważniejsze miary KPI w e-handlu


Czytaj dalej

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

logo_footer

Reklamea sp. z o.o., ul. Mikołaja Reja 13/2U, 31-216 Kraków
KRS: 0000742607, NIP: 9452221201, REGON: 380887129,
Kapitał zakładowy: 5000 zł, wpłacony w całości.


Dane kontaktowe

Skontaktuj się: +48 662 506 602
Napisz do nas: kontakt@reklamea.pl

Przetwarzamy Twoje dane zgodnie z Polityką prywatności.
© 2023 Reklamea sp. z o.o.