Google Adwords pozwala na stosowanie wielu różnych typów reklam Google Adwords. Zobacz pełną listę dostępnych form reklam (jeśli nie podano inaczej, ich stosowanie jest możliwe w Polsce). Poniższy podział jest rozbity na poszczególne atomy, aby móc pokazać pełnię możliwości reklamowania się i targetowania reklam w Google Adwords:
- reklamy tekstowe w wyszukiwarce kierowane na słowa kluczowe – czyli standardowe 4-linijkowe reklamy w wyszukiwarce Google (oraz innych wyszukiwarkach, które korzystają z silnika Google, np. wyszukiwarka Onet.pl, Interia.pl czy Gazeta.pl). Dodatkowo do takich reklam można dołączyć rozszerzenia:
- rozszerzenie linków – czyli dodatkowe linki prowadzące do postron naszej witryny (np. zakładki Kontakt, opinii, naszych realizacji, zasad dostawy czy reklamacji w sklepie internetowym itp.)
- rozszerzenia promocji – dodatkowa linijka z informacjami na temat akcji promocyjnych z różnych okazji (Black Friday, Cyber Monday, Boże Narodzenie, Walentynki itp.)
- rozszerzenie lokalizacji – możliwość dodania adresów swoich lokali, biur, adres siedziby firmy. Jeśli użytkownik znajduje się (w miarę) blisko lokalizacji firmy, to pokazany zostanie adres firmy oraz opcjonalnie mapka z zaznaczoną lokalizacją.
- rozszerzenie aplikacji – jeśli posiadasz swoją aplikację mobilną, to w ramach reklamy możesz dodatkowo pokazać link do sklepu z aplikacjami (Google Play lub Apple Store), w którym użytkownik może pobrać Twoją aplikację na swoje urządzenie. Zobacz również reklamę aplikacji mobilnej.
- remarketing w wyszukiwarce Google (tzw. RLSA) czyli remarketing przy pomocy standardowych 4-linijkowych reklam tekstowych
- reklamy tekstowe w sieci reklamowej targetowane na słowa kluczowe – reklamy tekstowe pojawiające się na stronach wydawców (właścicieli stron). My wybieramy słowa kluczowe, które muszą wystąpić na danej witrynie, aby nasza reklama pokazała się na niej podczas wizyty użytkownika.
- reklamy tekstowe w sieci reklamowej targetowane na zainteresowania – Google zbiera dane o swoich użytkownikach (np. zadawane do wyszukiwarki pytania, lokalizację użytkownika, klikane w Google strony itp.) by móc określić ich profil zainteresowań. My ze swej strony w kampanii określamy, która z kategorii zainteresowań użytkowników jest odpowiednia, po czym użytkownicy z danej grupy zainteresowań mogą zobaczyć naszą reklamę.
- reklamy tekstowe w sieci reklamowej targetowane na profil demograficzny – nasze reklamy możemy targetować na płeć (kobiet, mężczyzna, nieznana), wiek (poszczególne przedziały wiekowe + wartość nieznaną) czy posiadanie dzieci
- reklamy tekstowe w sieci reklamowej emitowane na konkretnych serwisach/domenach (tzw. miejsca docelowe) – chcesz swoje reklamy emitować na portalu onet.pl lub w serwisach tematycznych wp.pl? Nie ma problemu – możesz dodać takie domeny do kampanii
- remarketing tekstowy w sieci reklamowej – tekstowe reklamy do remaretingu (zawracania użytkownika na stronę), emitowane na różnych witrynach internetowych
- reklamy bannerowe w sieci reklamowej targetowane na słowa kluczowe – bannery, które są emitowane na stronach, które posiadają słowa kluczowe określone w naszej kampanii. Bannery są dostępne w kilkudziesięciu różnych wielkościach (w tym bannery na komputery jak i urządzenia mobilne)
- reklamy bannerowe w sieci reklamowej targetowane na zainteresowania użytkowników – bannery, które są emitowane użytkownikom, którzy posiadają w swoim profilu Google interesujące nas kategorie zainteresowań
- reklamy bannerowe w sieci reklamowej remarketingowe – czyli użycie bannerów do remarketingu (zawracania użytkowników na stronę), emitowanych na różnych witrynach internetowych
- reklamy bannerowe w sieci reklamowej emitowane na konkretnych serwisach/domenach (tzw. miejsca docelowe) – chcesz swoje bannery emitować na portalu onet.pl lub w serwisach tematycznych wp.pl? Nie ma problemu – możesz dodać takie domeny do kampanii
- remarketing dynamiczny graficzny – czyli reklamy z miniaturkami produktów, które oglądali w sklepie internetowym
- remarketing dynamiczny tekstowy – czyli reklamy tekstowe z miniaturkami produktów, które oglądali w sklepie internetowym
- Product Listing Ads (tzw. PLA) – czyli reklamy w postaci miniaturek produktów ze zdjęciem, ceną, nazwą sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Produkty z PLA pokazują się również w Google Shopping.
- reklamy wideo w sieci reklamowej – czyli emisja Twojego spotu wideo na Youtube na różnych witrynach. Rozliczane do wyboru albo w modelu CPV (za oglądnięcie minimum 30s filmu lub w całości jeśli trwa mniej niż 30s) lubw modelu CPM (za każdorazowe 1000 wyświetleń reklamy). Targetowanie jak w przypadku kampanii bannerowych (na słowa kluczowe, zainteresowania, demografię, konkretne serwisy)
- reklama aplikacji mobilnej w Google, sieci reklamowej, Youtube, Google Play – jeśli posiadasz swoją aplikację mobilną, to możesz reklamować ją w wielu miejscach kierując użytkownika do sklepu (Google Play lub Apple Store), w którym użytkownik może pobrać Twoją aplikację na swoje urządzenie. Płacisz za każdorazowe pobranie aplikacji.
- reklamy wideo na Youtube (TrueView) – płatne za oglądnięcie min. 30s reklamy (lub całości jeśli trwa mnie niż pół minuty) lub za każdorazowe 1000 wyświetleń reklamy. Opcjonalnie można dodać do tej reklamy banner o wymiarach 300×250.
- reklama na stronie głównej Youtube (tzw. Masthead) – ten typ reklamy możesz kupić tylko u agenta Google lub przez agencję zaprzyjaźnioną z Google. Nie możesz tej kampanii samodzielnie ustawić na koncie Adwords.
- Gmail Sponsored Promotions (GSP) – w uproszczeniu mówiąc to mailing sponsorowany widoczny w skrzynce Gmail. Dawniej dostępny jako odrębna usługa, obecnie dostępny z poziomu panelu Google Adwords. W przypadku GSP płacimy za kliknięcie w tytuł maila (a nie kliknięcie w treść maila).
- Showcase Shopping Ads (na razie niedostępne w Polsce) – reklama podobna do PLA, z tym że nie promuje konkretnych pojedynczych produktów, ale grupy/marki/kategorie produktów, które po rozwinięciu pokazują już poszczególne produkty. Rozwinięcie Showcase jest bezpłatne – płacimy albo za zaangażowanie (min. 10s spędzonych na rozwiniętej reklamie) lub za kliknięcie w poszczególny produkt. Dowiedz się więcej o Showcase Shopping Ads.
Brakuje jakiegoś typu reklamy? Napisz do mnie lub pozostaw komentarz poniżej – uzupełnię ten tekst o brakującą pozycję.