Google Adwords pozwala na stosowanie wielu różnych typów reklam Google Adwords. Zobacz pełną listę dostępnych form reklam (jeśli nie podano inaczej, ich stosowanie jest możliwe w Polsce). Poniższy podział jest rozbity na poszczególne atomy, aby móc pokazać pełnię możliwości reklamowania się i targetowania reklam w Google Adwords:

  1. reklamy tekstowe w wyszukiwarce kierowane na słowa kluczowe – czyli standardowe 4-linijkowe reklamy w wyszukiwarce Google (oraz innych wyszukiwarkach, które korzystają z silnika Google, np. wyszukiwarka Onet.pl, Interia.pl czy Gazeta.pl). Dodatkowo do takich reklam można dołączyć rozszerzenia:
    1. rozszerzenie linków – czyli dodatkowe linki prowadzące do postron naszej witryny (np. zakładki Kontakt, opinii, naszych realizacji, zasad dostawy czy reklamacji w sklepie internetowym itp.)
    2. rozszerzenia promocji – dodatkowa linijka z informacjami na temat akcji promocyjnych z różnych okazji (Black Friday, Cyber Monday, Boże Narodzenie, Walentynki itp.)
    3. rozszerzenie lokalizacji – możliwość dodania adresów swoich lokali, biur, adres siedziby firmy. Jeśli użytkownik znajduje się (w miarę) blisko lokalizacji firmy, to pokazany zostanie adres firmy oraz opcjonalnie mapka z zaznaczoną lokalizacją.
    4. rozszerzenie aplikacji – jeśli posiadasz swoją aplikację mobilną, to w ramach reklamy możesz dodatkowo pokazać link do sklepu z aplikacjami (Google Play lub Apple Store), w którym użytkownik może pobrać Twoją aplikację na swoje urządzenie. Zobacz również reklamę aplikacji mobilnej.
  2. remarketing w wyszukiwarce Google (tzw. RLSA) czyli remarketing przy pomocy standardowych 4-linijkowych reklam tekstowych
  3. reklamy tekstowe w sieci reklamowej targetowane na słowa kluczowe – reklamy tekstowe pojawiające się na stronach wydawców (właścicieli stron). My wybieramy słowa kluczowe, które muszą wystąpić na danej witrynie, aby nasza reklama pokazała się na niej podczas wizyty użytkownika.
  4. reklamy tekstowe w sieci reklamowej targetowane na zainteresowania – Google zbiera dane o swoich użytkownikach (np. zadawane do wyszukiwarki pytania, lokalizację użytkownika, klikane w Google strony itp.) by móc określić ich profil zainteresowań. My ze swej strony w kampanii określamy, która z kategorii zainteresowań użytkowników jest odpowiednia, po czym użytkownicy z danej grupy zainteresowań mogą zobaczyć naszą reklamę.
  5. reklamy tekstowe w sieci reklamowej targetowane na profil demograficzny – nasze reklamy możemy targetować na płeć (kobiet, mężczyzna, nieznana), wiek (poszczególne przedziały wiekowe + wartość nieznaną) czy posiadanie dzieci
  6. reklamy tekstowe w sieci reklamowej emitowane na konkretnych serwisach/domenach (tzw. miejsca docelowe) – chcesz swoje reklamy emitować na portalu onet.pl lub w serwisach tematycznych wp.pl? Nie ma problemu – możesz dodać takie domeny do kampanii
  7. remarketing tekstowy w sieci reklamowej – tekstowe reklamy do remaretingu (zawracania użytkownika na stronę), emitowane na różnych witrynach internetowych
  8. reklamy bannerowe w sieci reklamowej targetowane na słowa kluczowe – bannery, które są emitowane na stronach, które posiadają słowa kluczowe określone w naszej kampanii. Bannery są dostępne w kilkudziesięciu różnych wielkościach (w tym bannery na komputery jak i urządzenia mobilne)
  9. reklamy bannerowe w sieci reklamowej targetowane na zainteresowania użytkowników – bannery, które są emitowane użytkownikom, którzy posiadają w swoim profilu Google interesujące nas kategorie zainteresowań
  10. reklamy bannerowe w sieci reklamowej remarketingowe – czyli użycie bannerów do remarketingu (zawracania użytkowników na stronę), emitowanych na różnych witrynach internetowych
  11. reklamy bannerowe w sieci reklamowej emitowane na konkretnych serwisach/domenach (tzw. miejsca docelowe) – chcesz swoje bannery emitować na portalu onet.pl lub w serwisach tematycznych wp.pl? Nie ma problemu – możesz dodać takie domeny do kampanii
  12. remarketing dynamiczny graficzny – czyli reklamy z miniaturkami produktów, które oglądali w sklepie internetowym
  13. remarketing dynamiczny tekstowy – czyli reklamy tekstowe z miniaturkami produktów, które oglądali w sklepie internetowym
  14. Product Listing Ads (tzw. PLA) – czyli reklamy w postaci miniaturek produktów ze zdjęciem, ceną, nazwą sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Produkty z PLA pokazują się również w Google Shopping.
  15. reklamy wideo w sieci reklamowej – czyli emisja Twojego spotu wideo na Youtube na różnych witrynach. Rozliczane do wyboru albo w modelu CPV (za oglądnięcie minimum 30s filmu lub w całości jeśli trwa mniej niż 30s) lubw modelu CPM (za każdorazowe 1000 wyświetleń reklamy). Targetowanie jak w przypadku kampanii bannerowych (na słowa kluczowe, zainteresowania, demografię, konkretne serwisy)
  16. reklama aplikacji mobilnej w Google, sieci reklamowej, Youtube, Google Play – jeśli posiadasz swoją aplikację mobilną, to możesz reklamować ją w wielu miejscach kierując użytkownika do sklepu (Google Play lub Apple Store), w którym użytkownik może pobrać Twoją aplikację na swoje urządzenie. Płacisz za każdorazowe pobranie aplikacji.
  17. reklamy wideo na Youtube (TrueView) – płatne za oglądnięcie min. 30s reklamy (lub całości jeśli trwa mnie niż pół minuty) lub za każdorazowe 1000 wyświetleń reklamy. Opcjonalnie można dodać do tej reklamy banner o wymiarach 300×250.
  18. reklama na stronie głównej Youtube (tzw. Masthead) – ten typ reklamy możesz kupić tylko u agenta Google lub przez agencję zaprzyjaźnioną z Google. Nie możesz tej kampanii samodzielnie ustawić na koncie Adwords.
  19. Gmail Sponsored Promotions (GSP) – w uproszczeniu mówiąc to mailing sponsorowany widoczny w skrzynce Gmail. Dawniej dostępny jako odrębna usługa, obecnie dostępny z poziomu panelu Google Adwords. W przypadku GSP płacimy za kliknięcie w tytuł maila (a nie kliknięcie w treść maila).
  20. Showcase Shopping Ads (na razie niedostępne w Polsce) – reklama podobna do PLA, z tym że nie promuje konkretnych pojedynczych produktów, ale grupy/marki/kategorie produktów, które po rozwinięciu pokazują już poszczególne produkty. Rozwinięcie Showcase jest bezpłatne – płacimy albo za zaangażowanie (min. 10s spędzonych na rozwiniętej reklamie) lub za kliknięcie w poszczególny produkt. Dowiedz się więcej o Showcase Shopping Ads.

Brakuje jakiegoś typu reklamy? Napisz do mnie lub pozostaw komentarz poniżej – uzupełnię ten tekst o brakującą pozycję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *