Zanim przystąpisz do tworzenia kampanii w Google Adwords musisz sobie zadać 2 najważniejsze pytania, bez których nie powinno się w ogóle zaczynać z kampanią:
- Jaki jest cel kampanii? Najczęściej za cel określa się sprzedaż, ale to nie jest dość dobrze sprecyzowany cel. Powinniśmy dowiedzieć się, jaki graniczny koszt za 1 sprzedaż nas satysfakcjonuje oraz jaki produkt sprzedajemy.
- Kto ma być naszym klientem lub do kogo chcemy kierować naszą reklamę? Gdy dowiemy się jakiego klienta chcemy znaleźć, będzie można dopasować rodzaj kampanii oraz sposób targetowania reklam (a jest ich wiele w Google Adwords).
Kilka porad praktycznych od czego zacząć:
- przy zakładaniu konta ustaw odpowiednią walutę, kraj oraz preferowaną formę płatności(później nie będzie się jej dało łatwo zmienić – do wyboru przedpłata lub płatność po emisji reklam przy pomocy karty płatniczej).
- unikaj konta typu Adwords Express – pomimo prostej obsługi jest bardzo ograniczony funkcjonalnością i wydaje budżet bardzo nieefektywnie.
- najpierw zacznij od niewielkich stawek za kliknięcie (tzw. maksymalnych stawek CPC) – od kilkudziesięciu groszy (by potem w miarę upływu czasu i osiąganych wyników ją zwiększać w razie potrzeby) oraz ustawić budżet maksymalny kampanii na kilkadziesiąt złotych – aby sprawdzić wyniki, upewnić się że wszystko działa itp.
- jeśli posiadasz sklep internetowy, to zacznij od kampanii Product Listing Ads (w skrócie PLA). To takie miniaturki zdjęć produktów z ceną, nazwą sklepu i nazwą produktu w wynikach wyszukiwania Google. Ten typ kampanii jest zazwyczaj najskuteczniejszy, przynosi najlepszy i najszybszy zwrot z inwestycji, choć niestety jej przygotowanie nie jest najłatwiejsze. Jeśli nie posiadasz sklepu, przejdź do następnego punktu.
- w drugiej kolejności skup się na reklamach tekstowych w wyszukiwarce – najlepiej załóż jedną kampanię, a w niej grupy reklam odzwierciedlające strukturę Twoich produktów i usług(np. kategorie produktów lub rodzaje usług), dopasuj do nich słowa kluczowe oraz odpowiednią stronę (np. kategorię w sklepie lub zakładkę na stronie firmowej). Unikaj odsyłania do strony głównej, bo ta zazwyczaj ma słabą skuteczność na tego typu zapytania.
- nie zapomnij ustawić również tzw. kampanii brandowej czyli na nazwę swojej firmy, aby inne firmy nie podbierały Ci klientów. Ta kampania zazwyczaj jest najtańsza, a efekty są świetne im bardziej znana jest Twoja marka.
- W dalszej kolejności ustaw remarketing (a jeśli masz sklep internetowy lub inną platformę z jednostkowymi produktami), to remarketing dynamiczny – dla wszystkich odwiedzających i przeglądających ofertę, dla użytkowników porzucających koszyk, czy dla klientów po zakupie (ale tym daj kilka tygodni spokoju po zakupie).
- W dalszej kolejności możesz spróbować kampanii bannerowych lub kampanii tekstowych w sieci reklamowej opartych na słowach kluczowych na stronach internetowych, na zainteresowania czy na cechy demograficzne użytkowników (wiek, płeć itp.). Te kampanie dają największe pole do popisu, ale niestety najtrudniej się je optymalizuje.
Jeśli potrzebujesz pomocy w uruchomieniu lub optymalizacji kampanii Google Adwords – napisz do nas, chętnie pomożemy!