Jeśli masz nietypowy produkt lub usługę, które nikt nie szuka lub masz początkujący startup na innowacyjny produkt, o którym musisz dopiero powiedzieć światu, to zwykła kampania Google Ads lub działania SEO nie pomogą. Bo jeśli nikt nie szuka Twojego produktu, to nie masz jak przyprowadzić użytkowników z Google lub innej wyszukiwarki. Wtedy kampanię trzeba zbudować zupełnie inaczej i użyć innych narzędzi.
Oto narzędzia, których możesz użyć:
- Kampanie RTB, które targetujesz na użytkowników, którzy są w ustalonych przez Ciebie segmentach czy grupach docelowych, np.
- jeśli masz jakiś innowacyjny produkt z kategorii eko, to targetujesz go do użytkowników zainteresowanych zdrowym stylem życia (czytających o tej tematyce na portalach lub kupujących produkty eko)
- jeśli masz innowacyjny lek (bez recepty!) na jakieś dolegliwości, którego mało kto szuka, możesz targetować na użytkowników, o których wiemy, że dolega im jakaś choroba lub przypadłość (tak, takie dane też można zdobyć :))
- jeśli masz produkt dedykowany turystom (np. atrakcję turystyczną, park rozrywki etc.), to targetujesz reklamę użytkownikom z zagranicznym językiem na urządzeniu, najczęściej urządzenia mobilne (bo raczej swojego laptopa nie używają), zainteresowanych podróżami (jak masz dostęp do dobrego dostawcy danych, to nawet stargetujesz po destynacjach kupionych biletów lotniczych, rezerwacjach hotelowych itp.). Możesz również targetować kampanię dla ludzi znajdujących się na dworcach kolejowych, lotniskach, miejscach publicznych masowo odwiedzanych przez turystów.
- jeśli sprzedajesz stacjonarnie, możesz targetować użytkowników konkretnymi zainteresowaniami (np. moda) oraz bliskością ich lokalizacji do Twojego punktu
- jeśli sprzedajesz produkt komplementarny do jakiegoś istniejącego produktu (np. konsola) możesz złapać użytkowników posiadających to urządzenie, czytających o nim czy kupujących produkty z nim związane (np. gry na konsole)
- jeśli chcesz zdobyć klientów typu B2B (firmy lub ich pracowników), możesz targetować reklamy na pracowników konkretnych branż (budżetówki też!), na stanowiskach lub szczeblach stanowisk (właściciel czy manager kontra szeregowy pracownik), np. usługi dla gastronomii targetowane na kierowników restauracji
- jeśli kampania jest przeznaczona dla pewnej grupy użytkowników (np. seniorów, rodziców dzieci w pewnym wieku), możesz targetować kampanie po płci, wieku, stanie cywilnym, wielkości gospodarstwa domowego, posiadaniu dzieci, wielkości wynagrodzenia itp.
- mniej lub bardziej szczegółowe zainteresowania: np. wegetarianie, użytkownicy, którzy kupują konkretne marki produktów, konkretny typ hobby itp.
- Kampanie na Facebooku
- targetowane podobnie jak kampanie RTB, ponieważ większość sposobów targetowania jest podobnych (w niektórych przypadkach przewagę ma baza FB, w niektórych RTB – wszystko zależy od branży i szczegółowości targetowania)
- możesz promować się zwykłym postem, reklamą (np. dark post), materiałem wideo, karuzelą z produktami lub zdjęciami czy formularzem do zbierania leadów
- E-mail marketing – mailing do użytkowników różnych serwisów specjalistycznych, branżowych, którym można wysłać informację o innowacyjnym produkcie, którego być może potrzebują ale o jego istnieniu nawet nie wiedzieli. Za wysyłkę (legalną z RODO!) odpowiada właściciel bazy, który użycza swoją bazę aby móc wysłać do niej maile.
- Artykuły sponsorowane w serwisach branżowych czy posty sponsorowane lub gościnne na blogach tematycznych – użytkownik odwiedzający dany serwis w innym celu, napotka na informacje o Twoim produkcie. W celu publikacji takiego posta i dogadania się z właścicielem serwisu możesz dogadywać się bezpośrednio z danym serwisem lub używać platform pośredniczących, w których masz gotowe cenniki publikacji takich artykułów.
Jeśli chcesz przeprowadzić kampanię takiego produktu, którego nikt nie szuka, napisz do nas, opisz nam swoją ofertę i grupę docelową a przygotujemy dedykowaną dla Ciebie ofertę.