sprawdzone sposoby na remarketing

5 rodzajów remarketingu oraz sprawdzone sposoby na zawracanie użytkowników dla Twojej firmy

Remarketing w marketingu internetowym to w uproszczeniu „zawracanie” użytkownika na odwiedzoną wcześniej stronę w celu dokończenia pożądanej przez nas akcji (i nie tylko). Pozwalają na to tzw. listy remarketingowe czyli listy na których mamy zapisane ciasteczka użytkowników, którzy odwiedzili stronę a dzięki mechanizmom remarketingu (czy to w Google Adwords, RTB czy przy pomocy Facebooka), można emitowac tym użytkownikom reklamy.

Są różne rodzaje remarketingu, które możemy wykorzystać w różnych sytuacjach i do różnych zastosowań. Poniżej opisuję przykładowe scenariusze remarketingu wraz z opisem narzędzi, przy pomocy których możesz je zrealizować.

Remarketing dynamiczny – typ remarketingu dostępny w Google Adwords, na Facebooku, u firm zajmujących się RTB, e-mail remarketingiem. W remarketingu dynamicznym pokazujemy naszemu użytkownikowi reklamy, na których pokazujemy konkretne produkty lub usługi: albo przez niego oglądane w sklepie, albo produkty podobne do oglądanych, produkty uzupełniające (komplementarne), wcześniej kupione (jeśli użytkownik musi je kupować regularnie, np. karma dla psa, pieluchy) itp. Aby uruchomić remarketing dynamiczny, musimy zainstalować na stronie odpowiednie kody śledzące, które przekażą systemowi identyfikatory oglądanych przez użytkownika produktów oraz dostarczyć XML z listą produktów.

Remarketing statyczny („zwykły”) czyli zawracamy użytkownika na stronę bez pokazywania mu konkretnego produktu a raczej ogólną ofertę, kategorię produktów lub usług. Remarketing dostępny jest zarówno w Google Adwords (zarówno w wyszukiwarce – RLSA, jak i w sieci reklamowej), na Facebooku, w RTB. Może mieć postać reklam tekstowych jak i bannerów reklamowych. W tym przypadku wystarczy posiadać zainstalowany na stronie prosty kod remarketingowy i odpowiednio posegmentowaną grupę użytkowników (np. według typów lub adresów odwiedzanych podstron).

E-mail remarketing – pozwala wysłać użytkownikowi mail po wizycie na stronie wraz z przypomnieniem o porzuconym koszyku, z ofertą specjalną itp. Na rynku dostępne są również rozwiązania, które pozwalają wysłać mail nawet takiemu użytkownikowi, który nie podał adresu e-mail na naszej stronie, dzięki dostępnej bazie adresów e-mail połączonych z bazą ciasteczek (plików cookies i anonimowych identyfikatorów użytkowników odwiedzających naszą stronę)!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *